Natuurpodium
Leer ontdek beleef
In opdracht van Natuur- Milieu- en Educatiecentrum (NME) in Bergen op Zoom bedacht en ontwikkelde daily milk zowel de nieuwe naam als visuele identiteit voor het bezoekerscentrum. De natuurbeleving van de omgeving, de expertise en het innovatieve karakter van het centrum werden hierbij als uitgangspunt genomen.
In navolging van de ontwikkeling van naam, logo en huisstijl ontwierp en realiseerde daily milk een website die een afspiegeling was van het bouwproces van het Natuurpodium. Nu het monumentale gebouw af is, fungeert de website als informatieportaal voor de expedities, exposities, workshops en andere educatieve programma’s in de Brabantse Wal.
Project info
Opdrachtgever
Natuurpodium
Deliverables
Merkstrategie, naming, visual identity, tentoonstellings app
Natuurpodium applicatie
Voor de permanente tentoonstelling van Natuurpodium ontwikkelde dailymilk samen met de interaction designers van Studio Kloek een applicatie waarbij de bezoeker zichzelf op speelse wijze kan plaatsen in de Brabantse Wal. De app nodigt de bezoeker uit om op een interactieve en speelse wijze mee te denken over natuur en duurzaamheid. Voor de persoonlijke avatar kan de gebruiker kiezen uit verschillende rollen gebaseerd op de waarden van het omringende natuurgebied: cultuur, natuur en economie.
Dailymilk was met de Natuurpodium avatarmaker genomineerd voor een European Design Award in de categorie Miscellaneous Digital.