Je merk strategisch inzetten voor groei?
Online ervaring met een missie
Hoe vertaal je het katholieke geloof naar een online ervaring? Katholiekleven.nl is een initiatief van de Katholieke Kerk in Nederland dat werd gestart nadat omroep RKK ophield te bestaan. Doel is om gelovigen te inspireren met verhalen in de vorm van video’s, livestreams, artikelen en podcasts. Vanuit het thema ‘geloof, hoop en liefde’ ontwikkelden wij een nieuwe naam, logo* visuele identiteit, videoleaders en een website voor het mediakanaal van de Kerk. De bijpassend ontwikkelde illustratiestijl (i.s.m. Lidy de Koning) versterkt de vriendelijke en eigentijdse uitstraling.
* Het logo won in 2017 een European Design Award
Project info
Opdrachtgever
Katholieke kerk Nederland
Deliverables
Naming, merkstrategie, branding, animatie, illustraties, ux, webdesign, video, print
Website
'Katholiekleven.nl laat de waarde van een actief geloofsleven zien. Met deze verrassende stijl spreken we een brede groep mensen aan.'